Jag har precis sytt dopkläder till ett vackert barn. Inspiration har jag fått från både äldre och nyare dopkläder och spädbarnskläder. Materialet är i klänningen irländsk linnebatist, köpt på en marknad för flera år sedan, och broderad med vanligt sysilke och med små, återanvända skjortknappar i pärlemor i ryggen. Hättan och kolten är sydda av benvitt kläde, hättan fodrad med klänningstyget, och båda kantade med mörkbrunt "sidenband" (100% nylon, Panuro...). Hättan har också fått en återanvänd uddspetskant för att rama in ansiktet lite mjukare. Dopet kommer äga rum mellan vita fjällvidder.
onsdag 20 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Åh, klänningen är fantastisk! Du är så himla duktig, vännen! :)
SvaraRaderaEn annan sak, dock, i alla fall i min webläsare är texten i inläggen i princip omöjlig att läsa. Den röda färgen krockar verkligen med den gråa texten... Bara ett tips :)