onsdag 20 januari 2010

Anja Elvy Hildur



Jag har precis sytt dopkläder till ett vackert barn. Inspiration har jag fått från både äldre och nyare dopkläder och spädbarnskläder. Materialet är i klänningen irländsk linnebatist, köpt på en marknad för flera år sedan, och broderad med vanligt sysilke och med små, återanvända skjortknappar i pärlemor i ryggen. Hättan och kolten är sydda av benvitt kläde, hättan fodrad med klänningstyget, och båda kantade med mörkbrunt "sidenband" (100% nylon, Panuro...). Hättan har också fått en återanvänd uddspetskant för att rama in ansiktet lite mjukare. Dopet kommer äga rum mellan vita fjällvidder.

Ny på bloggen

Helt ny här... Här på bloggen ska jag försöka presentera vad mitt företag sysslar med. Olika projekt och hur du som kund kan ha nytta av mina tjänster.